پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226387
انتقال آب به شرط نابودي کارون صحيح نيست
تاریخ انتشار : 1395/06/31 16:41:59
نمایش : 1143
استاندار چهار محال و بختياري گفت: حيات کارون براي چهار محال و بختياري مهم و حياتي است و انتقال آب به شرط نابودي کارون صحيح نيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از بام ايران خبر ، قاسم سليماني دشتكي استاندار چهار محال و بختياري در آيين تجليل از محيط بانان چهارمحال و بختياري تأكيد كرد: اين استان به عنوان سرچشمه رودخانه هاي مهم كشور با كمبود منابع آبي و خشكسالي مواجه شده به طوري كه سفره هاي زير زميني ۳۰ متر افت داشته و از ۱۱ دشت مهم استان هشت دشت ممنوعه اعلام شده است.

وي افزود: علاوه بر اعتبارات هزينه شده در دولت تدبير و اميد اما به دليل خشكسالي هاي اخير هنوز تعدادي از روستاها و شهرهاي چهارمحال و بختياري با تانكر آبرساني مي شود.

سليماني دشتكي از زمان بر بودن اجراي برخي طرح هاي عمراني چهارمحال و بختياري مانند سد باباحيدر، خرسان سه، تونل ها و راه هاي ارتباطي استان انتقاد و تصريح كرد: بعضي طرح ها از جمله خرسان سه كه بيش از هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال هزينه در برداشته اما تاكنون اجرايي نشده است.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان داشت: با توجه به خشكسالي هاي اخير با اجراي طرح هاي انتقال آب مخالف نيستيم به شرط اينكه تراز بين آورد رودخانه و خروج آب مشخص گردد و منابع بالا دست تخريب نشود.


سليماني دشتكي با اشاره به اهميت فعاليت محيط بانان در حفظ و حراست از محيط زيست و منابع طبيعي عنوان داشت: مشكلات مالي و كمبود اعتبارات در حوزه محيط زيست مشكل ملي است.

وي اظهار كرد: در مجلس قبل بودجه مناسبي براي محيط زيست بسته نشده كه اين امر اجراي طرح ها و فعاليت هاي اين حوزه را با مشكل مواجه كرده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html